Vi har nok alle sammen oplevet det mindst en gang i livet: Der er travlt på kontoret, og det er stressende og svært at prøve at følge med. Når alle medarbejdere føler, at de skal løbe ekstra hurtigt og yde en særlig indsats, kan det være svært at dyrke en god arbejdskultur og som chef og kollega tage hånd om den enkelte medarbejder. Stressende perioder er selvfølgelig ganske almindelige, men i sådanne situationer er det vigtigt, at man overvejer at hyre ekstra hjælp for at få arbejdsmængden nået. Det kan man for eksempel gøre ved at ansætte en vikar på kontoret. 

Travlhed

Det behøver ikke altid være en dårlig ting, at man har travlt. Nogle gange kan det føles sjovt, spændende og dynamisk. Men til tider kan det også bare føles enormt stressende og udmattende at have travlt. Det handler i høj grad om at finde en balance, for er de travle tider for lange, kan det være svært at få resten af hverdagen til at hænge sammen. Oplever man en arbejdsrelateret travlhed kan det være en god idé at tale med sin leder om det. Som leder kan man i en sådan situation for eksempel vælge at hyre vikarer til kontoret, som kan trække en del af læsset i en periode. Heldigvis findes der vikarbureauer som for eksempel Norstaff, der kan hjælpe med at rekruttere den rigtige vikar til enhver virksomhed. Du kan læse mere om Norstaff under https://norstaff.dk.

Et godt arbejdsmiljø

Mange ting spiller en rolle i forhold til at opbygge et godt og sundt miljø på sin arbejdsplads. For eksempel spiller det sociale en helt særlig rolle i, hvordan man som medarbejder har det. Det er vigtigt, at der er en god tone, at man kan tiltro sig til sine kolleger, og at der er plads til at drøfte bekymringer såvel som innovative idéer. Det er også nogle af disse ting, som Arbejdstilsynet holder øje med, når de kommer forbi arbejdspladsen til tilsyn. Som virksomhed er det på den måde en god idé at være godt forberedt på et muligt tilsyn, og man kan læse mere om Arbejdstilsynet under https://at.dk/.

Som nævnt kan også travlhed påvirke ens arbejdsoplevelse utrolig meget, og på den måde skal man holde godt øje med, om man føler sig ualmindeligt stresset på sin arbejdsplads.

Kategorier: Artikler

0 Kommentarer

Skriv et svar

Avatar placeholder

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *